Dag 2! - Reisverslag uit Chengdu, China van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu Dag 2! - Reisverslag uit Chengdu, China van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu

Dag 2!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

14 Juli 2009 | China, Chengdu

Gisteravond heb ik na t posten van mn bericht nog gezellig biertjes gedronken in de tuin en met andere backpackers gepraat (door mijn gebrek aan bioritme had ik wat minder last van de jetlag dan de rest). Erg gezellig.

Vanmorgen zijn we allereerst naar de Wenshu Temple geweest. Een boeddhistisch klooster met daaromheen allemaal winkeltjes. Het is wat minder modern dan de rest van Chengdu en voor het gigantische bedrag van 50 eurocent mochten we een kijkje nemen.

Speciaal voor tante Mirjam: het is hier bloedheet en benauwd. En dan niet wat jullie benauwd noemen daar in Nederland, maar dat je als je twee minuten op een normaal tempo loopt het zweet al op je voorhoofd hebt staan. Voordeel hiervan is dat je veel minder eetlust hebt, dus ik kom als een jonge godin terug ;) ! Door die hitte heb ik bij de Wenshu Temple meteen een mooie Chinese waaier gekocht.

Daarna zijn we door Chengdu naar het grote Mao standbeeld gelopen. Niet heel erg bijzonder, maar wel leuk om gezien te hebben.

Het hoogtepunt van de dag was echter People's Park. Echt geweldig om te zien hoe alle Chinezen daar op meegebrachte muziek samen aan het dansen en aerobicen zijn. Je hoort 80 verschillende muzieksoorten door elkaar, maar iedereen blijft in de maat dansen en het is echt superleuk.
De theeceremonie die we wilden doen stelde niet heel veel voor: we kregen een mok met bloemblaadjes en een thermoskan heet water en dat was t. Heb wel nog een massage gehad van een (soms ietwat hardhandige) Chinees. Ook weer een ervaring!

Inmiddels hadden we behoorlijk honger (ontbijt om half 11 wat bestond uit een omelet), want het was inmiddels 4 uur. Dus zijn we na lang zoeken (overal in de park hadden ze alleen maar thee) beland bij een restaurantje. We voelden onszelf een toeristische attractie door de blikken van het bedienend personeel en door het gebrek aan Engelstalige kennis duurde het een hele tijd voor we onze bestellingen duidelijk konden maken. Ze hadden geen Engelse kaart, dus het was nog behoorlijk moeilijk om iets te kiezen, maar uiteindelijk iets gekozen wat op noedels leek. Redelijk safe, dachten we. Bleek echter dat de Chinese keuken pittig is. ERG pittig wel te verstaan. En aangezien ik daar sowieso al niet zo goed tegen kan, bleef mn mond tot een uur daarna nog branden. Het gevolg is wederom dat je veel minder eet, dus wederom: ik kom terug als jonge godin ;)!

Toen we terug wilden lopen naar het hostel begon het keihard te regenen. Een taxi regelen bleek onmogelijk, dus maar besloten toch te gaan lopen. Afstand viel uiteindelijk reuze mee, dus tegen de avond weer in het hostel. Daar gedoucht en mn reisdagboekje (de papieren versie) bijgewerkt.

Om een uur of 9 hadden we toch nog behoorlijk wat honger, dus zijn we naar een Chinees restaurantje in de buurt gegaan. Wederom weer iets besteld wat er wel appetijtelijk uit zag (natuurlijk weer geen flauw idee wat het was, want zelfs met mn point it boekje kom ik hier nergens...). Dit keer was het natuurlijk WEER veel te pittig, dus na 3 happen zat ik alweer vol en toen ben ik maar aan de rijst begonnen.

Nu zit ik weer in het hostel. Net een mojito gedronken en nu een biertje, dus ik vermaak me wel weer (you know me..!).

Morgen gaan we met twee andere Nederlanders 2,5 uur in een busje zitten om de grote boeddha te bewonderen, dus ik hoop dat ik morgenavond weer een computer kan bemachtigen om hier wat over te vertellen (vandaag duurde het ook een uur tot ik deze computer tot mn beschikking had!)

Ik heb een poging gewaagd om foto's te uploaden, maar de USB-poort is hier zo verrot dat hij mn camera niet pakt. Ik hoop dat de komende dagen mn camera niet gejat wordt en dan probeer ik het in Lhasa opnieuw (daar ben ik de 18e (we vertrekken om 6 uur 's ochtends :') ...)


  • 14 Juli 2009 - 16:47

    Mirjam:

    Ik beprijp dat je daar de hele dag door het gevoel heb dat je een opvlieger hebt?!
    Dan heb jij over tig jaar er in iedergeval een leuke gedachte bij als je ze "mag" doormaken.
    Trouwens je bent nu al een godin dus blijf vooral lekker eten (zoeken) en geniet en geniet!

  • 14 Juli 2009 - 17:02

    Mama:

    Misschien moet je zien uit te vinden wat "minder pittig" betekent of je moet gewoon veel bluswater bij de hand houden. Dat heb je wel nodig lijkt me. Is het niet om te drinken dan is het wel om af te koelen. Kun je wel een beetje slapen of is het daar ook veel te warm voor. Heb je enig idee behalve de vochtigheid hoe warm het er eigenlijk is. Geniet ze maar lekker. Succes met de autorit morgen. Hopelijk volgt deze chauffeur wel wat verkeersregels. xxx

  • 15 Juli 2009 - 10:31

    Anouk:

    Wat vet dat je naar de grote boeddha gaat! Het is de allergrootste ter wereld....

  • 15 Juli 2009 - 12:57

    Paul:

    Waarom steeds naar de Chinees?

    TIP....ga eens bij de Mac langs!

    PS wellicht kan Manon je wat Chinese basis begrippen uit de keuken aanreiken vanuit haar opleiding.

  • 15 Juli 2009 - 13:44

    Je Zusje:

    Hm weer een slechte investering van mij lees ik wel weer ...
    En de termen vanuit de keuken zijn Frans ome paul ;)

  • 23 Juli 2009 - 10:20

    Fat Tim Dont Fly:

    Door al dat gepraat over een goddelijke verschijning en alles, begin ik me steeds meer te verheugen op je terugkomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 124426

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 02 Mei 2017

Zuidoost-Azië 2017

23 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Bolivia/Peru 2010

12 Juli 2009 - 18 Augustus 2009

Tibet/Nepal 2009

Landen bezocht: