Eerste stop! - Reisverslag uit Chengdu, China van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu Eerste stop! - Reisverslag uit Chengdu, China van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu

Eerste stop!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 Juli 2009 | China, Chengdu

Inmiddels ben ik al een aantal uur geland. De vlucht was al een ervaring op zich :) . Allereerst zijn de Chinezen honderd keer servicegerichter en vriendelijker dan westerse steward(e)s(sen). Ik vroeg om een cola light, die had hij niet in zn karretje, maar toen is meneer het hele vliegtuig doorgelopen op zoek naar een drankje voor mij, terwijl ik al een aantal keer gezegd had dat ik met normale cola ook wel genoegen zou nemen. Ook leeft de Mexicaanse griep nogal; ik ben maar liefst 2 keer met een supersonische thermometer gemeten, maar beide keren was ik gelukkig geen risicogeval.
In Beijing nog bijna de vlucht naar Chengdu gemist, omdat het vliegveld nogal onbegrijpelijk voor ons was, maar uiteindelijk zijn we op tijd en heel huids in Chengdu aangekomen.

De taxirit naar het hostel was een belevenis an sich. Ik heb nog nooit zulke chaotische chauffeurs gezien als de Chinezen! Mensen die op de witte strepen van de snelweg hun lunch opeten of die over de tolwegen aan het lopen zijn, terwijl de auto's om hun heen razen.
Ook begrijpt men de lijnen op de wegen niet; men rijdt vaak met 2 a 3 auto's naast elkaar op een baan.

Het hostel is supergaaf. Het is echt een beetje een hippieoord, dus helemaal mijn ding. Alleen het volkswagenbusje ontbreekt nog.. Maargoed biertjes voor 60 ct!

De enige (hele grote) teleurstelling die ik vandaag te verwerken had, was dat we geen kaartjes meer konden krijgen voor de trein. Hoopte dat dit toch nog wel kon via de zwarte markt, maar we moeten toch met het vliegtuig. Ik baal echt als een stekker en ben behoorlijk chagerijnig geweest, maar het Chinese bier maakt een hoop goed.

Ik heb vorige nacht helemaal niet geslapen, tis nu inmiddels 14.30 Nederlandse tijd en ik stond zondag om 10.00 uur op.. Maar ik ben al over mn vermoeidheidsgevoelens heen, zoals het een diehard betaamt!

Ik heb veel wachtenden na me, dus ik houd het even kort en chaotisch. Volgende keer een leuker en netter berichtje :) !

xx

  • 13 Juli 2009 - 13:09

    Mirjam:

    Schiet maar gauw een paar foto's van die vreemde situaties dan krijgen we een nog betere indruk van jou daar en daar. Ik mis wel het altijd bijhorende weerpraatje, hoor.
    VEEL FUN!

  • 13 Juli 2009 - 13:24

    Paul:

    Het verslag geeft een mooi sfeerbeeld en is in het geheel niet chaotisch wat mij betreft! Jammer dat het niet gelukt is om alsnog met de trein te gaan! Is het niet mogelijk om de trein in omgekeerde richting te nemen en dan nogmaals? Of levert dit problemen op qua tijd of kun je dan geen biertjes meer drinken (budget)!? Hou ons op de hoogte!

  • 13 Juli 2009 - 16:25

    Anja:

    Blij te horen dat de eerste ervaringen in ieder geval goed zijn. Leuk dat je nu al allerlei verschillen opmerkt met het westen. Hartstikke goed dat je in ieder geval positief blijft bij deze tegenvaller. Maar ik weet zeker dat er nog veel meer leuke dingen komen. Hopelijk slaap je lekker en ontmoet je leuke mensen van allerlei nationaliteiten. xx

  • 13 Juli 2009 - 17:46

    Michel:

    toch maar fijn dat je geen risico geval ben fijn om te weten dat je gezond ben toch en wat die biertjes betreft niet te veel he want ze zijn wel erg goedkoop dan ben je dronken voor je het weet ha ha groetjes en geniet evan xx

  • 13 Juli 2009 - 19:46

    Deborah:

    Het klinkt nu al spannend, net 2 dagen onderweg. Wel slim van je om bier te drinken, is vast veilig ;-)
    Heel veel plezier, hou je haaks! .... en foto's, anders krijg je een weerverslag vanuit NL! liefs

  • 14 Juli 2009 - 11:58

    Liefste Zusje Evaaah:

    Hoi zusje, ik mis je nog niet hahahahaaaaa
    Je bent trouwens je japanse puzzels vergeten !
    Ga je nu Chinese puzzels maken daar ?
    Nou uhm, ik denk aan je
    en drink er ook maar een op mij, dan drink ik een (3x zo duur) biertje op jou
    latex, homies 4 lajf

  • 14 Juli 2009 - 13:18

    Anne:

    Hi Kirst,
    Ik heb je zojuist proberen te bellen maar ik kreeg een onverstaanbaar chinees antwoordapparaat. Blijkbaar was je niet bereikbaar. Het ziet er naar uit dat je slaapbank is verkocht. Ik moet nog wel een afhaaldag afspreken. Nou maar hopen dat je nieuwe bed op tijd wordt geplaatst?! Je fototoestel doet het ook weer: De batterijen waren leeg!!! Niet zo handig, he.
    Hoe gaat het e.e.a. in China? Heb je al veel foto's gemaakt? Zo ja, wanneer zet je ze op je website?
    Voor de rest is thuis alles goed en gezond.
    Tot schrijfs,

    Papa

  • 14 Juli 2009 - 15:57

    Yeshe:

    Hahaha, mooie verhalen! Ik kan mij het verkeer in India nog al te goed herinneren en dat is precies zoals jij dat van China beschrijft. Heerlijk, maar af en toe ook best twijfelachtig en eng. Heel erg veel plezier en ik kijk uit naar je volgende bericht!
    Liefs en drink ze ;)

  • 23 Juli 2009 - 10:15

    Fat Birds:

    Jezus wat een verhalen, nou ik ga ze eens doornemen!

  • 23 Juli 2009 - 10:16

    Fat Birds:

    hmmmmm 60 ct biertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 124427

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 02 Mei 2017

Zuidoost-Azië 2017

23 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Bolivia/Peru 2010

12 Juli 2009 - 18 Augustus 2009

Tibet/Nepal 2009

Landen bezocht: