Dat begint goed! - Reisverslag uit Budel, Nederland van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu Dat begint goed! - Reisverslag uit Budel, Nederland van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu

Dat begint goed!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

08 Juli 2009 | Nederland, Budel

Ik ben nog niet eens weg en ik heb mn allereerste teleurstelling alweer te verwerken... Dat belooft wat ;) !

De planning was om van Chengdu naar Lhasa te gaan met de Hemeltrein (de hoogste trein ter wereld). Weken geleden hebben we dit al aangegeven bij het hostel dat onze Tibet-tour en onze permit zou regelen. Echter, vandaag bereikte ons het nieuws dat de treintickets uitverkocht zijn @$#%!?#%$^@*#(insert some not so very nice words over here)!

Ik baal er echt ontzettend van, want dit was een deel van de trip waar ik ontzettend naar uitkeek. Nu gaan we waarschijnlijk met het vliegtuig van Chengdu naar Lhasa. Het gaat wel een stuk sneller, maar het is ook meteen een stuk minder indrukwekkend.

Maargoed... Ik heb er nog steeds heel veel zin in en om er maar even een cliche tegen aan te gooien: Na regen komt zonneschijn, dus de rest van de trip kan alleen maar beter worden... (Goh, wat ben ik toch een rasoptimist!)

Verder is de zolder van mn ouders inmiddels bezaaid met kleren, medicijnen en andere reisbenodigdheden. Alleen nog maar mn tas inpakken de komende dagen dus, want op de doktersverklaring voor mn naalden na zijn alle dingen aangeschaft. Die doktersverklaring was overigens nog een verhaal apart, want toen ik bij de Budelse doktersassistente aangaf dat ik naalden mee wilde nemen als voorzorgsmaatregel, keek ze me aan alsof ik vroeg of ze me wilde helpen om heroine de grens over te smokkelen. Na 2 bezoekjes aan de artsenpraktijk is me echter beloofd dat ik morgenochtend kan bellen of het klaar ligt, dus dat komt ook wel goed denk ik.

Nog 4 nachtjes slapen...!


  • 08 Juli 2009 - 11:58

    Mirjam:

    Het is maar goed ahum dat je nu wat tegenslagjes heb dan krijg je er daarna minder of gewoon niets meer. Nog een paar nachtjes HEERLIJK slapen dan.

  • 08 Juli 2009 - 13:03

    Wouter:

    Hoi Kirst,
    Altijd balen zoiets! Maar laat je niet van de reis (onee wijs) brengen door dit soort misperen. Er is slechts een "onvergetelijk en uniek" onderdeel uit je reis weggevallen..... Grrr...
    Maar is het niet de tegenslag waar je van groeit? Ik weet van vroeger reizen vooral nog de lekke banden te herinneren, ik weet waar ik verdwaalde en waar ik zonder benzine kwam te staan. Juist dát maakt een onuitwisbare indruk. Daarmee is deze reis al vóór vertrek onuitwisbaar in jouw herinnering verankerd. Daar heb je nog plezier van als je later oud en dement bent. Het kan alleen nog maar leuker worden!
    Goede reis, en houd goede moed!
    Groet Wouter

  • 08 Juli 2009 - 20:46

    Michel:

    jammer dat de hemeltrein niet door gaat daar zal je inderdaad wel van balen zou ik ook hebben is natuurlijk heel indrukwekkend zo hoog in een trein maar niet getreurd misschien kom je nog eens in de toekomst aan de beurt groeten michel

  • 11 Juli 2009 - 23:56

    Timmy Jazz:

    Doeoeooeoeoeoeoeooeoeoeiiiii!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 124422

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 02 Mei 2017

Zuidoost-Azië 2017

23 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Bolivia/Peru 2010

12 Juli 2009 - 18 Augustus 2009

Tibet/Nepal 2009

Landen bezocht: