Ik ben er echt, maar nog niet helemaal... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu Ik ben er echt, maar nog niet helemaal... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu

Ik ben er echt, maar nog niet helemaal...

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 Januari 2017 | Thailand, Bangkok

Tijdens de laatste werkdag met afsluitend een gezellige afscheidsborrel, heb ik een hoop goedbedoelde tips en adviezen gekregen, die ik jullie natuurlijk niet wil onthouden;
* Als het een drempel is om alleen in een bar te zitten, kreeg ik de tip snel en hoog in te zetten qua alcoholconsumptie (Beroepsgeheim, ik noem geen namen...)
* Lekker gaan "sletten", aldus een aantal vrouwelijke, zelf reeds lange tijd gelukkig in de liefde zijnde, collega's.... (Wederom; geen namen...)
* Bijzondere tips hoe functioneel kleine Thaise mensen kunnen zijn... (Ik kan wel zeggen geen namen, maar dit kan alleen maar Dejan zijn ;-)).
Verder is er gesmeekt of ik kan zorgen dat All You Need Is Love volgend jaar een reden heeft om langs te komen bij RFC en is er een hoop gespeculeer geweest over de vermeende nationaliteit van mijn aanstaande..
Jongens, ik doe mijn best en neem het allemaal mee ;) !

Daarna kerst gevierd met de familie, waardoor de kriebels gelukkig even naar de achtergrond verdwenen, maar daarna kwamen ze keihard weer terug. Ook toen weer fijne afleiding kunnen zoeken in de vorm van (flinke) borrels met vriendin en daarna oudejaarsavond... Maar toen kon ik er echt niet meer omheen. Op Dusseldorf Airport had ik nog twijfels of Emirates me zonder "proof of onward travel" wel zou binnenlaten, maar toen de beste man glimlachend mijn paspoort en boarding card terug gaf, werd het toch wel een beetje veel echter. Dan zit je opeens op Dubai airport en hoewel dat best "echt" is, voelde dat nog steeds enorm onwerkelijk. (Ik vind sowieso dat dat hele vliegen er voor zorgt dat je in een gekke bubbel komt waardoor je je niet meer bewust bent van tijd en ruimte, maar dat is een ander verhaal..)

Op Dubai dacht ik nog; in Bangkok zal het wel écht écht worden... En hoewel ook mijn aankomst op BKK airport weer tamelijk wat spanning opwekte (geen arrivalcard gekregen in het vliegtuig, in enorme drukte op zoek gaan naar Thaise mannetjes die geen Engels spreken en alleen maar naar elkaar wijzen), kreeg ik ook dit keer keurig een mooie stempel in mijn paspoort en mocht ik doorlopen. Na anderhalve dag reizen was ik inmiddels aardig kapot, dus heb ik mezelf luxe beloond met een taxi.
Uiteraard keurig aangegeven dat ik alleen "on the meter" wilde reizen, maar volgens de beste man kwamen er ook nog allerlei taxes bovenop (airport tax, highway tax).... Mijn wantrouwende kant ging er uiteraard vanuit dat ik weer genaaid werd, maar ik had echt geen energie om met deze man in discussie te gaan. Uiteindelijk viel de totaalprijs zelfs aan de goedkope kant uit (vergeleken met de marge die ik van mijn guesthouse had gekregen), dus ik heb alweer een les geleerd dat ik niet meteen het slechtste moet denken van een man de nors tegen me doet :p .

Ik zit in een fijn guesthouse (Lamphu House). Eenvoudige kamer, gedeelde badkamer, rustige binnenplaats, maar aan een gezellig drukke straat. Ik ben inmiddels bijna 36 uur wakker, waardoor ik echt geen energie heb om actief op zoek te gaan naar sociaal contact, maar een beetje gek en verloren voelt dit wel. Maar goed, ik heb besloten dat ik ook niet te streng voor mezelf moet zijn. Vandaag waren er genoeg spannende stappen (ik ben in het vliegtuig gestapt en heelhuids in Bangkok aangekomen, zonder een mental breakdown) en voor alle andere stappen heb ik nog vier maanden de tijd. Eerst maar even "landen".

  • 03 Januari 2017 - 17:22

    Anja:

    Eerst maar eens lekker "bijslapen" en acclimatiseren. De rest komt vanzelf. Take your time. Xx

  • 03 Januari 2017 - 17:44

    Paul:

    All you need is sleep now :-)

  • 03 Januari 2017 - 18:33

    Eveline:

    Mooi verhaal, Kirsten! Lekker pitten nu. Ik kijk iig erg uit naar je avonturen! Groetjes, Eveline

  • 03 Januari 2017 - 18:45

    Renee:

    De kop is eraf en kan het genieten beginnen! Goede reis, groeten uit Vught

  • 03 Januari 2017 - 18:49

    Katja:

    Heel veel plezier

  • 03 Januari 2017 - 19:07

    Fieke:

    Ah, het klinkt nu al super Kirst! Ben onwijs benieuwd naar de rest van je verhalen!
    Geniet er zo veel van als je kunt, dat probeer ik ook met jouw verhalen (met een jaloers randje er aan ;) )

  • 03 Januari 2017 - 20:03

    Michel :

    Mooi verhaal rust lekker uit na je lange reis om daarna het avontuur te gaan beleven en hou ons op de hoogte

  • 04 Januari 2017 - 08:34

    Joyce:

    Ha Kirsten, mooi verhaal. Zoals je weet,vind ik Azie fantastisch, dus je zal het erg leuk gaan krijgen! Geniet volop van alle indrukken! Scheur ook even lekker met de tuctuc door de straten! Kijk uit naar je volgende verhaal!

  • 04 Januari 2017 - 10:59

    Anne De Wit:

    Hi scharrel,

    Eerste 'hurdle' genomen. Nu nog ff wennen aan 't klimaat en dan kan de tocht beginnen.
    Ik ben me aan 't voorbereiden en begonnen met op z'n Thais te eten: geen vork naar de mond (is ongemanierd) en alleen met rechterhand eten (linkerhand is onrein).
    Go for it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 124362

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 02 Mei 2017

Zuidoost-Azië 2017

23 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Bolivia/Peru 2010

12 Juli 2009 - 18 Augustus 2009

Tibet/Nepal 2009

Landen bezocht: