De laatste uurtjes Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu De laatste uurtjes Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu

De laatste uurtjes Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

01 Mei 2017 | Thailand, Bangkok

Een beetje tipsy na 2 grote Chang tijdens happy hour (want je moet toch ergens die laatste baht aan uit geven ;-)), voor de laatste keer een bericht vanuit Azië. Over een uur of vier gaat mijn taxi naar het vliegveld, dus mooi tijd om nog even een verhaaltje te schrijven..

Na het updaten van mijn vorige weblog (wat altijd langer in beslag neemt dan ik van tevoren denk), was ik alweer lekker verbrand. Je zou denken dat dat inmiddels niet meer kan, aangezien ik de teint heb van een gemiddelde Arabiër en zodoende allang niet meer als "beautiful" gezien wordt door de Aziaten, maar het kan toch nog! De rest van de dag heb ik een stukje over het strand gewandeld (low season nadert dus het was een tamelijk dooie boel) en toen maar weer verplaatst naar ligbed.

De dag erna stond mijn uitstapje naar Haad Yao op het programma; half uurtje lopen naar Thongsala en daar een gedeelde songthaew nemen. Ik was expres op tijd weggegaan om de hitte te "ontlopen", maar ik kwam letterlijk druipend van het zweet aan in Thongsala, wat nogal wat bezorgde blikken van de locals opleverde :'). Helaas geen animo voor de songthaew naar Haad Yao; ik kon 4 keer zoveel betalen of even wachten op de aankomst van de ferry met potentiële passagiers. Na een uur wachten was er nog niemand en kon ik met de motortaxi. Altijd weer even spannend, maar hup achterop de motorbike naar Haad Yao. Hier heb ik de middag doorgebracht aan het strand. (Een stuk mooier dan "mijn" strand, dus dank voor de tip Hanneke!)
Langs de straatkant kwam ik gelukkig een lege songthaew tegen en de man had vrij weinig te doen. Voor 50 baht meer dan het normale tarief van een gedeelde songthaew wilde hij me meteen naar Thongsala vervoeren. Vanaf daar stond me weer een wandeltocht naar het resort te wachten en de rest van de avond heb ik daar in de omgeving een beetje gelummeld.

De dag erna ben ik vertrokken naar Koh Tao. Een mooi resort geboekt, maar in de omgeving waren werkzaamheden waardoor ik na een dag toch maar verplaatst ben. De laatste week heb ik aangepakt in luxe; lekker tapas met Aziatische twist eten met een goed glas wijn.... Geld moet rollen (en wat is wijn fijn!!!)

Ik ben drie volle dagen op Koh Tao geweest, waarvan twee dagen aan het strand om een beetje bij te kleuren (jullie moeten immers wel zien dat ik op vakantie ben geweest ;-)) en één dag een snorkeltripje. Nu heb ik al vrij veel snorkeltripjes gedaan gedurende deze reis, dus ik durfde niet op heel veel te hopen, maar... IK HEB EEN ENORM GROTE SCHILDPAD GEZIEN!!! Hij zwom echt onder me door en niemand van de groep had het door omdat die allemaal in een ander deel van de baai zaten, maar echt.. het was magisch :)! Ook het koraal rond Koh Tao is duizend maal mooier dan op de andere plekken waar ik ben geweest (vooral ook omdat je de vissen hiervan "hoort" eten... Uit mijn snorkel was dus af en toe een grinnik hoorbaar), dus al met al was het zeker de moeite waard!

Na een aantal dagen relaxen op Koh Tao, brak dan toch echt het moment aan om weer richting Bangkok te reizen. Eerst met de boot naar Chumphon en daarna met de nachttrein. Helaas weer alleen upper beds beschikbaar, waardoor ik weer 8 uur opgevouwen zat, maar gisteren arriveerde ik tegen zeven uur 's ochtends in Bangkok. 's Middags had ik met Sanneke afgesproken om souvenirs te gaan kopen op Chatuchak Market (Sanneke heb ik ontmoet in Koh Lanta; één van de eilanden waar ik verbleef voor Non me op kwam zoeken). De dag afgesloten bij Octave rooftopbar op het Mariott. Wij uiteraard ons best gedaan om een beetje representatief voor de dag te komen, maar het hotel is overduidelijk Amerikaans; sneakers, slippers, korte broeken, mannen in mouwloze shirts... Het kon allemaal!

Mijn vlucht gaat vannacht om 2 uur, dus ik had vanmorgen nog een volle dag in Bangkok te spenderen. Die heb ik gevuld met een fijne oliemassage van een kranige Thaise dame (krakende botten, onderdrukte kreunen en een hoop gegiechel (dat mijn borsten werden gemasseerd was weer een primeur en vrij intiem hahah :')), maar op het eind kreeg ik een dikke knuffel en voelde ik me ultiem ontspannen), daarna mijn allereerste pedicure ooit (dappere beslissing voor voetenhater en eindconclusie: poezelige voetjes, maar echt: pedicure is het GOORSTE beroep ooit..), 2 grote Chang bij happy hour, boekje lezen, weblog nu updaten, straks een hapje eten en dan met frisse tegenzin naar het vliegveld..

Ik ben nog lang niet klaar om naar huis te gaan, ik wil nog veel meer reizen en sta open voor al jullie suggesties om mijn werk als psycholoog te combineren met meer reizen.... Dus mochten jullie goede ideeën hebben, deel ze alsjeblieft met me!

  • 01 Mei 2017 - 13:48

    Anja:

    Je sluit jouw reis in ieder geval in stijl af! Top! Ik snap dat je niet popelt om naar huis te komen, maar voor nu vind ik (mijn moederhart) het wel even welletjes en ben ik blij om je morgen in mijn armen te kunnen sluiten! Ik wens je een heel goede reis

  • 01 Mei 2017 - 14:57

    Anne:

    Hi Scharreltje, het zal wel weer wennen zijn thuis in het georganiseerde NL, maar ik ben blij dat je weer thuiskomt. Goede reis en tot morgen! Love u xxx

  • 01 Mei 2017 - 16:58

    Michel:

    Van mij alvast welkom thuis en een goede reis toegewenst.

  • 01 Mei 2017 - 21:05

    Deborah:

    Staatsloterij winnen Kirst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 3135
Totaal aantal bezoekers 124358

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 02 Mei 2017

Zuidoost-Azië 2017

23 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Bolivia/Peru 2010

12 Juli 2009 - 18 Augustus 2009

Tibet/Nepal 2009

Landen bezocht: