De laatste uurtjes in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu De laatste uurtjes in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu

De laatste uurtjes in Nepal

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

17 Augustus 2009 | Nepal, Kathmandu

Gisteren stond onze 'big shopping spree' gepland en dat plan hebben we zeer goed ten uitvoer gebracht. We hebben lekker veel geld over de balk gesmeten en veel souvenirs (ook voor het thuisfront) gekocht. Ook hebben we wederom geluncht bij OR2K.

Gisteravond hebben we eerst wat gedronken in het hotel en zijn we daarna uit eten geweest in de Maya Pub, waar ze heerlijk Mexicaans eten hebben (wat best een verademing is na alle rijst, noedels en patat).

Daarna zijn we naar de Buddha Bar gegaan. De 'ober' die we daar al veel vaker hebben gesproken, voelde zich een beetje verplicht om ons die avond te vermaken (volgens mij was hij ook een beetje jaloers op de Indiase jongen van de avond ervoor, want daar refereerde hij een aantal keer naar..). Ook trakteerde hij ons op een biertje. Heel erg schattig, met name ook omdat de jongen in kwestie heel zachtjes sprak en dat zijn Engels ook een beetje te wensen over liet. Dit weerhield hem er niet van om elke keer terug te komen naar onze tafel om te kletsen. Hij verontschuldigde zich er zelfs voor dat hij moest werken en daarom niet zo veel tijd had.

Op een gegeven moment kwam er ook een oudere Australische 'bloke' bij ons zitten. Erg grappige vent. Alleen een beetje van de stempel, want 'je was pas een echte vrouw als je kinderen had gekregen'. Ik heb 'm maar gezegd dat hij ouderwets was en dat ik een wat modernere visie had....

Later op de avond kwam de Indiase jongen ook weer met een vriend van hem. Hier hadden we eigenlijk niet zoveel zin in. Hij had een (overigens helemaal niet verkeerde) Nepalese vriend bij zich. We heben toen nog even met ze gepraat en toen besloten we dat we maar naar huis toe gingen. Toen we dit kenbaar maakten, kregen we luid protest. Ze wilden drankjes voor ons kopen en dit was onze laatste avond, dus we moesten langer blijven. Het leek er een beetje op dat ze speciaal voor ons waren gekomen, terwijl we niets hadden afgesproken (en volgens mij uberhaupt niet hadden verteld dat we er die avond weer zouden zijn).

Toen we wilden gaan kwam ook de manager nog even naar ons toe lopen. Hij stond er wederom op dat we zouden blijven en nog wat van het huis zouden drinken. We wilden echt naar huis, dus daarom wilde hij ons een 'gift' geven. We zijn nu allebei een tshirt van de Buddha Bar in Kathmandu rijker. Erg gaaf!

De barman was nummer 4 die ons gratis drank wilde geven op het moment dat hij hoorde dat we wilden gaan. Hebben het wederom afgeslagen.

Toen hebben we iedereen gedag gezegd. Kregen nog een dikke knuffel van da manager; ware VIPs... Niet alleen in China, maar nu ook in Nepal ;) . Terug naar het hotel gelopen en daar nog wat gedronken en met het personeel gekletst.

's Avonds maar op tijd gaan slapen (nouja poging gedaan tot, want ik heb wederom 80% van de nacht wakker gelegen).

Vanmorgen het laatste rondje Thamel gedaan en nu moeten we nog 2 uur wachten en dan nemen we de taxi naar het vliegveld.

Om kwart voor 4 vliegen we. Ongeveer 2,5 uur later zijn we in New Delhi en dan mogen we maar liefst 9 uur wachten op onze vlucht naar Brussel. Pure terror.

Ik wil hier eigenlijk nog helemaal niet weg (sorry thuisfront....) en het feit dat we zo'n rotvlucht hebben draagt er alleen nog maar aan bij... Maargoed over een paar dagen Lowlands!!!!!


  • 17 Augustus 2009 - 07:32

    Sofie:

    Succes met de terugreis!!! (als je dit tenminste nog leest voor je thuis bent)
    Xx

  • 17 Augustus 2009 - 17:05

    Deborah:

    Hoi kirst, je hebt echt een super reis gehad. Fijn dat we mochten meelezen. We hopen je snel weer te zien en alle foto's! Liefs Deborah & Maurice

  • 17 Augustus 2009 - 20:12

    Michel:

    een hele goede reis toegewenst ondanks het moeten wachten in new delhi misschien kan je nog wat shoppen haha groetjes michel xx

  • 24 Augustus 2009 - 10:41

    Lotte:

    hey schat wat een heerlijke verhalen! ik heb er echt van genoten! ik ben zelf erg veel weg geweest en heb dus ook niet vaak gereageerd op je forum sorry!! maar ik heb ze nu wel allemaal gelezen:) we spreken snel weer een xtje af, dan wil ik je foto's zien!! kuskus

  • 23 September 2009 - 17:11

    Ruth:

    Hallo,

    Ik heb een aantal verhalen van je gelezen, wat mijn aandacht heeft getrokken. Volgend jaar wil ik ook graag een aantal maanden vrijwilligerswerk doen. Ik ben benieuwd of jij misschien voor ons plekken of instanties weet waar ik samen met een vriendin vrijwilligerswerk kan doen.
    Ik hoop wat van je te horen. Je mag dit mailen naar ruthbinnendijk@hotmail.com
    Alvast bedankt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 124375

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 02 Mei 2017

Zuidoost-Azië 2017

23 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Bolivia/Peru 2010

12 Juli 2009 - 18 Augustus 2009

Tibet/Nepal 2009

Landen bezocht: