Prachtig Bandipur - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu Prachtig Bandipur - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Kirsten Wit - WaarBenJij.nu

Prachtig Bandipur

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

08 Augustus 2009 | Nepal, Pokhara

Amper nadat ik m'n blog had geplaatst was het droog! Roeline en ik zijn eerst maar gaan lunchen bij hetzelfde tentje als gisteren. Het duurde toen al heel erg lang, maar dit keer hebben we maar liefst een uur en een kwartier op ons eten gewacht. De herkansing was dus niet echt een succes. Terwijl we zaten te wachten kwamen er kindjes uit het dorp voorbij die ik heb gefotografeerd. Ook bedelde er een meisje om geld, eten en drinken. Om er maar vanaf te zijn heb ik drie slokken cola in m'n flesje laten zitten.

Toen we eindelijk klaar waren met de lunch zijn we een rondje gaan lopen. Eerst langs de school, waar allemaal kleine kindjes in uniform rondlopen. Heel schattig. Ze vragen allemaal je naam en waar je vandaan komt. Ook heb ik al een keer of 10 de vraag gehad of ik getrouwd was. Blijkbaar zijn de gearrangeerde huwelijken hier nog steeds nogal veelvoorkomend en trouwens veel kinderen al op 16- of 17-jarige leeftijd.

Daarna zijn we langs de publieke wasplaats gelopen, waar mensen zich wassen en de was doen. Teruggelopen naar het dorpsplein om de mislukte wandeling van vanmorgen een herkansing te gunnen, maar nu vanaf de andere kant. Eerst langs Martyrs Memorial gelopen, vanwaar je een adembenemend uitzicht hebt op de bergen en de vallei (wat we gelukkig ook konden zien, want het was opgeklaard!!).

Toen doorgelopen naar Tundikhel. Behoorlijk contrast met die morgen. Wederom een prachtig uitzicht en Roeline en ik hebben nogal wat lol gehad met de zelfontspanners van onze camera. Daarna maar weer terug naar het hotel gelopen.

Gegeten in een cafeetje met uitzicht op de bergen en daarna biertjes gaan drinken in het hotel. Aantal leden van het personeel kwam bij ons zitten en we hebben gekletst, foto's laten zien en enkele woorden Nepalees geleerd. Nederlands bleek voor hen een brug te ver. De mensen waren heel behulpzaam en vriendelijk en wilden eigenlijk onze hele vervolgtrip al voor ons regelen. Heel lief, maar toch doe ik het liever zelf. Er kwam ook nog een stel Spanjaarden bij ons zitten, die stom toevallig uit Leganes kwamen (waar Erik gewoond heeft).

Vanmorgen ontbeten in een (bloedheet) zonetje met uitzicht op de bergen, want in tegenstelling tot afgelopen dagen was het nu superzonnig weer. Met een minibusje naar Dumre gebracht en daar in de toeristenbus gestapt.

Deze tussenstop in Bandipur was behoorlijk duur/boven ons budget, maar het geld meer dan waard. Lekker even bijkomen na de drukte van de stad en genieten van lieve mensen en mooie natuur.

Op dit moment zit ik weer in de stad (best wel weer even wennen met die zeurende verkopers). We logeren voor 3 euro per kamer per nacht in een hotel, wat Marloes ons had aangeraden. De hotelmanager gaat bovendien onze bus naar de volgende bestemming regelen en de trekking die we willen gaan doen.

Hier is het overigens een stuk lastiger om af te dingen, in tegenstelling tot wat Marloes ons verteld had. Je krijgt er maximaal 50 rupees vanaf en dan heb je nog mazzel, terwijl je in Kathmandu meer dan de helft kon afdingen!

Ik vertrek hier weer op de 14e (geloof ik). Dan naar Lumbini, daar blijven we een dag, en dan terug naar Kathmandu.


xx

  • 08 Augustus 2009 - 20:05

    Mirjam:

    Hier is het al een tijdje droog. Je ouders en zus zijn onderweg naar Frankrijk. Wij zijn "dakloos" dankzij Michel. De kids hebben een nieuwe fiets. zo nou wat van onze kant vernomen.
    Blijf leuke dingen doen enz enz.

  • 09 Augustus 2009 - 13:47

    Michel:

    nou ik zie dat je nog negen dagen heb mijn vakantie zit er op ik moet morgen weer gaan werken ook niet erg ga ik niet aan dood kirst geniet er nog van ik vindt je verhalen elke keer weer prachtig om te lezen gr michel

  • 09 Augustus 2009 - 13:48

    Mama:

    hai lieverd.

    ben blij dat je het zo naar je zin hebt. hier in frankrijk is het ook erg warm. het huis is mooi, alleen konden we geen prive zwembad meer regelen. misschien wel net iets te rustig voor de dames, maar het was de enige accomodatie die we op een dergelijk korte termijn nog konden regelen. gelukkig hebben de slaapkamers wel airco. de supermarkt die we tot nu toe hebben ontdekt heeft een niet echt uitgebreid assortiment. morgen maar op zoek naar een andere supermarkt. ga je morgen de bergen in/ love and kisses

  • 12 Augustus 2009 - 01:19

    Fat Bird:

    Prettig dat het weer een beetje is omgeslagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 124384

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 02 Mei 2017

Zuidoost-Azië 2017

23 Juni 2010 - 05 Augustus 2010

Bolivia/Peru 2010

12 Juli 2009 - 18 Augustus 2009

Tibet/Nepal 2009

Landen bezocht: